کاربران گرامی لطفا توجه نمایید که پلاتین پزشکی و پلاتین عراقی کاملا بی ارزش می باشد. لطفا در مورد پلاتین پزشکی و عراقی تماس نگیرید!

خرید و فروش روتنیم

فلز روتنیم

فلز روتنیم چیست؟

روتنیم را می‌توان از سبک‌ترین عنصرها از مجموعه پلاتین دانست. در فلز روتنیم، ویژگی‌های منحصر بفرد و مهمی وجود دارد که برخورداری از مقاومت بالا در برابر خوردگی و ساییدگی، نقطه ذوب زیاد، عدم ترکیب شدن با انواع اسیدها و… از جمله این خصوصیات است.از جمله منابع مهم فلز روتنیم در دنیا، کوه‌های اورال و شمال و جنوب آمریکا است. علاوه بر این می‌توان از کانی پنتلاندیت در منطقه Sudbury و اونتاریو و همچنین در نهشته‌های پیروکسینیت واقع در جنوب آفریقا نیز فلز روتنیم را به دست آورد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر با فلز روتنیم که کاربرد فوق العاده زیادی دارد، حتما مقاله روتنیم چیست؟ را مطالعه نمایید.معمولا این فلز میان تامین کنندگان و کاربران صنعتی خرید و فروش می‌شود. از این رو در صورتی که شما نیز قصد خرید و یا عرضه فلز روتنیم را دارید، به آسانی می‌توانید بر روی انواع خدمات مجموعه ما حساب نمایید. البته ما در فروشگاه… علاوه بر روتنیم دیگر فلزهای ارزشمند و کمیاب اعم از پلاتین و پالادیم را نیز به شما عرضه خواهیم کرد. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا به منظور خرید مشتقات این نوع فلز نقره‌ای رنگ اعم از نمک روتنیم، نیترات روتنیم، سیم‌ها و مفتول‌ها با متخصصان مجرب ما از طریق شماره تلفن 09121829418 ارتباط برقرار نمایید.

 

مهمترین کاربرد فلز روتنیم

همانطور که گفتیم، فلز روتنیم از جمله فلزهای بسیار مقاوم در برابر خوردگی و فرسایش به شمار می‌آید. از این رو کاربردهای متنوعی در صنعت‌های گوناگون دارد. به صورت کلی می‌توان گفت هنگامی که پایین بودن میزان سایش در اولویت باشد و یا به یک وسیله‌ای نیاز داشته باشیم که با فعالیت طولانی همچنان سالم باشد و دچار ساییدگی و فرسایش نشود، از فلز روتنیم استفاده خواهیم کرد.برای مثال فلز روتنیم در صنعت الکترونیکی کاربرد گسترده‌ای دارد و به منظور تولید انواع اتصالات الکتریکی و تراشه‌ها استفاده می‌شود. از آنجایی که فلز روتنیم از مقاومت و سختی بسیار زیادی برخوردار است و هیچ گاه اکسید نمی‌شود، در صنعت‌هایی که محیط کاری اکسنده دارد نیز به صورت فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مهمترین محیط‌های اکسنده عبارت‌اند از:

  • انواع کارخانه‌های اسیدسازی
  • مکان‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با اسید در ارتباط هستند.
  • انواع وان‌های آبکاری که از گازهای اسیدی پر شده اند.
  • کارخانه‌های پتروشیمی که از انواع گازهای سمی و اسیدها پر شده اند.

 

خرید و فروش  پودر فلز روتنیم

به صورت کلی می‌توان گفت که فعالیت با فلز روتنیم صد در صد خالص امری سخت و پیچیده است. از آنجایی که فلز روتنیم بسیار سخت و شکننده است و همچنین از نقطه ذوب بالایی برخوردار است، به منظور برش دادن و شکل دهی به فلز روتنیم خالص و اصل، حتما باید شکل پودری آن را مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل خرید و فروش این فلز به شکل پودری صورت می‌گیرد.در واقع پودر فلز روتنیم، از جمله محصولات مجموعه فرایندهای شیمیایی و فیزیکی محسوب می‌شود که به شکل انواع تکه‌های های ریز و قطعات خرد شده تولید می‌شوند. از آنجایی که شکل پودری فلز رونیم کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد، ما در مجموعه پلاتین سنتر روتنیم را به روش مستقیم و بدون واسطه به شما عرضه می‌کنیم.

 

انواع آلیاژهای روتنیم

لازم به ذکر است که روتنیم در واقع به عنوان یک کاتالیزور همه کاره استفاده می‌شود. به منظور دریافت آلیاژهای گوناگون روتنیم، باید پودر فلز روتنیم را با سیار فلزهای ارزشمند و کمیاب مانند پالادیم، پلاتین، رودیوم و… مخلوط نمایید. اغلب به منظور ساخت آلیاژهای روتنیم از شیوه کوره ذوب القایی استفاده می‌گردد. به علت آنکه این فلز از نقطه ذوب بسیار بالایی برخوردار است، فرایند ذوب روتنیم نیازمند شرایط خاصی است؛ از این رو هر شخصی قادر به تولید صحیح آلیاژهای این فلز نخواهد بود. ما در… خرید و فروش آلیاژهای گوناگون و پودر روتنیم را انجام دهیم. در صورتی که شما نیز می‌خواهید پودر و آلیاژهای این فلز را خرید و فروش نمایید، تنها باید از طریق شماره تلفن 09121829418 با تماس برقرار نمایید.

 

فلز روتنیم

خرید نمک‌ روتنیم

در اثر واکنش شیمیایی فلز روتنیم با سایر مواد در طول یک فرایند تقریبا سخت، نمک روتنیم تولید می‌شود. از این می‌توان گفت که ساخت این نمک بسیار عمل آسانی نبوده و به منظور آنکه از جهت اقتصادی بصرفه‌تر باشد، افراد باید آن را به شکل آماده تهیه نمایند. ما در … این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا به راحتی بتوانید انواع نمک روتنیم را خرید و فروش نمایید. به منظور انجام این کار تنها لازم است که در اسرع وقت با ما تماس بگیرید و سفارش خود را از طریق تیم پشتیبان ثبت نمایید.

 

خرید و فروش نیترات روتنیم

در اثر ترکیب شدن نیتروژن و فلز روتنیم، نمکی به نام نیترات روتنیم تولید شده که در انواع صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خرید و فروش کلرید روتنیم

کلرید روتنیم از جمله نمک‌های کاربردی و پرمصرف این فلز محسوب می‌شود که به واسطه مخلوط شدن فلز روتنیم با کلر تولید می‌شود.

 

خرید و فروش اکسید روتنیم

از جمله مواد کاربردی که در صنعت‌های گوناگون به عنوان کاتالیزور مورد استفاده قرار می‌گیرد، اکسید روتنیم است که نتیجه مخلوط شدن اکسیژن با فلز روتنیم است.

 

بازیافت فلز روتنیم

لازم به ذکر است که فلز روتنیم در گروه فلزات نادر و ارزشمند، قرار داد و از این رو استخراج کردن آن امری دشوار و سخت است و به هزینه بسیار بالایی نیاز دارد. از این رو اکثر افراد به منظور استخراج این فلز کمیاب و گران بها، به دنبال بازیافت روتنیم رفته تا از این طریق بتوانند در صنایع گوناگون آن را مورد استفاده قرار دهند. به منظور خرید فلز روتنیم ایجاد شده از بازیافت به راحتی می‌توانید با ما در مجموعه پلاتین سنتر تماس برقرار نمایید.

 

ایزوتوپ‌های عنصر روتنیم

ایزوتوپ‌های عنصر روتنیم، در واقع اتم‌های هستند که جرم‌های متفاوتی دارند. دلیل اصلی اختلاف جرم ایزوتوپ‌های این عنصر، اختلاف در تعداد نوترون‌هایی است که در هسته آن‌ها وجود دارد. بد نیست بدانید که عنصر روتنیم ایزوتوپ‌های بسیار زیادی دارد. هفت مورد از این ایزوتوپ‌ها پایدار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ۰۰Ru (۱۲.۶ ٪)، ۱۰۱Ru (۱۷.۰۶ ٪)، ۱۰۲Ru (۳۱.۵۵ ٪)، ۱۰۴Ru (۱۸.۶۲ ٪)، ۹۶Ru (۵.۵۴ ٪)، ۹۸Ru (۱.۸۷ ٪)، ۹۹Ru (۱۲.۷۶ ٪) اشاره کرد. همچنین به غیر از هفت ایزوتوپ پایدار، ۳۴ ایزوتوپ رادیواکتیو نیز برای این فلز کشف شده که هر کدام خصوصیات مربوط به خود را دارند.

 

فلز روتنیم

ترکیبات عنصر روتنیم

از اصلی‌ترین ترکیبات فلز روتنیم، اکسید روتنیوم است. بد نیست بدانید که تمامی این اکسیدها، دارای انواع کاتالیزورها نیز هستند. البته فلز روتنیم قادر است با ترکیب‌های شامل کربن نیز واکنش داشته باشد. از مهمترین ترکیبات عنصر روتنیم می‌توان به: دی اکسید روتنیم، تری کلرید روتنیم، دی کلرید روتنیم، تترا اکسید روتنیم، پنتا فلورئید روتنیم، تترا پروپیل آمونیوم پروتنات، تری روتنیم دودکا کربونیل، دی کربوکسیل تریس روتنیوم (تری فنیل فسفین)، دی کلرو تریس روتنیم، کلرو (سیکلو پنتا دی انیل) بیس (تری فنیل فسفین) روتنیم، دی کلرو تتراکسین (دی متیل سولفوکسید) روتنیم، تریس (بی پیریدین) روتنیم (II) لرید، روتنوسن و… اشاره کرد.

 

آیا فلز روتنیم خطرناک است؟

لازم به ذکر است که افراد بسیار کم با ترکیبات فلز روتنیم در ارتباط هستند. همه‌ی ترکیب‌های روتنیم بسیار سمی بوده و باعث ایجاد بیماری سرطان می‌شوند. تمامی این ترکیب‌ها بر روی پوست انسان باقی می‌مانند و باعث ایجاد انواع لکه‌های پوستی شده و آسیب‌های جبران ناپذیری را به پوست وارد می‌کنند. بدین معنا که ترکیبات فلز روتنیم، قادر هستند تا رنگ پوست انسان را تغییر داده و از بین ببرند.از این رو اگر از فلز روتنیم استفاده کنید، در استخوان‌های شما باقی خواهد ماند. از این رو به دللی سمی و فرار بودن اکسید روتنیم، تا حد امکان از آن دوری کنید.

 

اکسید روتنیوم

اکسید روتنیوم را می‌توان از جمله ترکیبات شیمیایی معدنی دانست که به صورت ماده جامده به رنگ آبی و سیاه موجود است. ار ترکیب را می‌توان از جمله رایج‌ترین اکسید روتنیوم دانست که به صورت فراوان به عنوان یک الکتروکاتالیست جهت تولید کلر، کاتالیزور O۲ و اکسیدهای کلر مورد استفاده قرار می‌گیرد.لازم به ذکر است که اکسید روتنیوم همانند تعداد زیادی از دی اکسیدها، RuO۲ ساختار اصلی روتیل را قبول می‌کند. روتنیوم (IV) اکسید در واقع یک منبع روتنیم محسوب می‌شود که از جهت حرارتی نامحلول بوده که به منظور کاربردهای شیشه، نوری و سرامیک قابل استفاده و مناسب است و همچنین از ظرفیت بسیار زیادی به منظور ذخیره بار در محلول‌های آبی برخوردار است.

 

عدد اتمی روتنیوم

نماد شیمیایی عنصر روتنیم، RU و از جمله عناصر شیمیایی مهم جدول مندلیف به شمار می‌رود. عدد اتمی روتنیوم نیز ۴۴ است. در واقع می‌توان گفت که عنصر روتنیم، چهل و چهارمین عنصر از جدول تناوبی محسوب می‌شود که در مجموعه VIIIB و همچنین دوره پنج جدول تناوبی قرار گرفته است. به صورت کلی می‌توان گفت که عنصر روتنیوم، در اصل یک فلز واسطه کمیاب و ارزشمند است که رنگ سفید نقره‌ای و خاصیت سخت و شکننده بودن از مشخصات آن محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که فلز روتنیم با عناصری مانند آهن، هاسیم و اوسمیوم در گروه ۸ واسطه جدول تناوبی قرار دارد.

 

قیمت روتنیوم کلراید

روتنیوم کلراید با قیمت مناسب و عالی به مشتریان عرضه می‌شود. ما در پلاتین سنتر باکیفیت‌ترین و بهترین روتنیوم کلراید را در وزن‌های مختلف با توجه به نیاز مشتریان به آن‌ها عرضه می‌کنیم. در صورتی که شما قصد اطلاع از جدیدترین قیمت روتنیوم کلراید و همچنین خرید این عنصر را دارید، می‌توانید با ما در…. . تماس برقرار نمایید تا مشاوران و تیم پشتیبان تمامی سوالات شما را پاسخ داده و همچنین سفارش‌های شما را نیز ثبت نمایند. قیمت روتنیوم کلراید با توجه به وزن، نوع مصرف و سایر مشخصات متفاوت است.

فلز روتنیوم

روتنیوم قرمز چیست؟

روتنیوم قرمز را می‌توان از جمله رنگ‌های غیر معدنی دانست که به منظور خالص شدن آن توسط فردی به نام اسپکتروفتومتری مورد آزمایش قرار گرفته است. لازم به ذکر است که تمامی ناخالصی‌های تشخیص داده شده با کمک این روش، می‌تواند به واسطه نیتریک اسید حاصل از استفاده روتنیوم قهوه‌ای نابود شود. در صورتی که شما از میکروسکوپ الکترونی استفاده می‌کنید، این ماده در رنگ‌آمیزی سطح سلول هیچ تاثیری نخواهد داشت و به صورت تقریبی می‌توان گفت که به صورت کامل به رنگ قرمز روتنیوم تبدیل می‌شود. ما در پلاتین سنتر روتنیوم قرمز را با قیمت مناسبی به شما عرضه می‌کنیم.

 

کاربرد روتنیوم قرمز

همانطور که ذکر شد، روتنیوم قرمز نوعی رنگ غیر معدنی به حساب می‌آید که به صورت مخفف (RR) نشان داده می‌شود. مهمترین کاربرد روتنیوم قرمز، استفاده از آن به عنوان یک ابزار دارویی جهت مطالعه مکانیسم‌های ویژه و مخصوص سلولی است. در واقع روتنیوم قرمز نوعی نابود کننده قوی به منظور رهاسازی کلسیم درون سلول‌ها با کمک گیرنده‌های ryanodine است. به صورت کلی می‌توان گفت که بیشترین کاربرد روتنیوم قرمز در بافت‌شناسی و صنعت داروسازی و پزشکی است که به روش‌های خاصی توسط متخصصان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقالات بیشتر