کاربران گرامی لطفا توجه نمایید که پلاتین پزشکی و پلاتین عراقی کاملا بی ارزش می باشد. لطفا در مورد پلاتین پزشکی و عراقی تماس نگیرید!

قیمت پلاتین پزشکی

استفاده از فلز پلاتین در پزشکی، یک راه درمانی فوق العاده عالی می‌ باشد که در سال های اخیر رایج گشته است. پلاتین با داشتن قیمت بسیار گران، جزو فلزات ارزشمند می‌ باشد. با این حال خصوصیات ویژه این محصول، توانسته است آن را به عنوان یک فلز درمانی معرفی نماید. فلز پلاتین در ارتباط با اندام های داخلی بدن، وقف پذیری بالایی دارد. با این حساب بهتر است بررسی های لازم برای ارزشمندی آن در حوزه پزشکی را انجام داد. در این بررسی ها، قیمت نوع جدید و دست دوم محصول، حائز اهمیت قرار می گیرد.

قیمت پلاتین پزشکی
قیمت پلاتین پزشکی

آیا پلاتین پزشکی ارزش دارد؟

پلاتین پزشکی در دو نوع مورد استفاده قرار می گیرد. نوع اول، می‌ تواند به صورت دارویی، وارد سیستم گردش خون فرد بیمار شود. این عامل در درمان بیماری های پیشرفته سرطانی با توجه به موارد مختلف و آزمایشات گوناگون، مورد استفاده قرار می گیرد. نوع دوم پلاتین به صورت جامد و در اشکال گوناگون می‌ باشد. این نوع برای پوشش استخوان داخلی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. محافظت از استخوان و عدم فعالیت آن در راستای بهبودی، جزو ویژگی های پلاتین استخوانی است.

پلاتین پزشکی، به سبب بهره گیری از فلز پلاتین، می‌ تواند در قیمت بسیار بالایی مورد عرضه قرار بگیرد. عموماً بسیاری از متقاضیان پلاتین پزشکی، در تهیه نوع جدید و دست دوم این محصول به سبب تفاوت قیمتی آن ها، تردید دارند. ارزشمندی پلاتین پزشکی را قیمت محصول تعیین نمی کند. بلکه سال تولید محصول و همچنین نوع ساختاری آن در ارزشمندی پلاتین پزشکی نقش مؤثر دارد. نوع جدید پلاتین پزشکی، به سبب استحکام ساختاری محصول و مواردی از این قبیل، ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

پلاتین پزشکی در مقایسه با انواع ایمپلنت های سرامیکی و… ارزش خرید زیادی دارد. چرا که دارای طول عمر بسیار بالایی می‌ باشد. همچنین انطباق ساختار این فلز با واکنش های داخلی بدن، بسیار مناسب است. لذا فلز پلاتین، به عنوان تنهاترین فلز مناسب برای استفاده به عنوان ایمپلنت داخلی بدن می‌ باشد.

مرکز خرید پلاتین پزشکی

در ایران، مراکز فروش بسیاری در فعالیت عرضه لوازم پزشکی خاص وجود دارند. این مراکز در عرضه انواع پلاتین های پزشکی، در برند و اندازه گوناگون فعال هستند. امروزه متقاضیان پلاتین های پزشکی، جهت دسترسی راحت خود به محصول، جستجوی آنلاین را انجام می‌ دهند. جستجوی آنلاین در بین سایت های عرضه کننده محصولات پزشکی، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است.

از این رو مراکز خرید متعدد در سراسر کشور، برای عرضه راحت تر محصولات خود، پلاتین های پزشکی موجود را به صورت آنلاین ارائه می کنند. تصویر و مشخصات کامل محصول در سایت های فروش ارائه می‌ شوند. بنابراین پلاتین های پزشکی در صورت نیاز در کوتاه ترین زمان، خریداری می‌ شوند.

قیمت پلاتین پزشکی
قیمت پلاتین پزشکی

مراکز خرید پلاتین پزشکی معتبر و بزرگ، برای رضایت متقاضیان می کوشند برندهای معتبر این محصول را عرضه نمایند. برندهای معتبر صرفاً در نوع آلمانی و… هستند که به صورت وارداتی به داخل بازار ایران انتقال‌ داده می‌ شوند. محصولات وارداتی، کیفیت فوق العاده ای را دارا هستند. اما توجه به تفاوت قیمتی آن ها با نوع ایرانی، خرید دغدغه مندی را برای متقاضیان به وجود می آورد.

قیمت ضایعات پلاتین پزشکی

ضایعات پلاتین، شامل محصولات پلاتینی فاقد اعتبار برای مصرف دوباره می‌ باشند. پلاتین های پزشکی در نوع ایمپلنت، به صورت چندباره مورد استفاده قرار می گيرند. اما با گذشت زمان و نوع استفاده، محصول کارایی خود را از دست می‌ دهد، از این رو در دسته ضایعات پلاتینی قرار می گیرند.

افراد دارای پلاتین های ضایعاتی، می توانند محصول موردنظر را با قیمت معین به فروش برسانند. این محصولات در صورت انجام فرایندهای خاص به چرخه تولید باز می گردند. قیمتی که برای ضایعات پلاتین پزشکی درنظر گرفته می‌ شود، درصد بسیار پایینی از قیمت پلاتین پزشکی نوع یا دست دوم می‌ باشد.

عموماً در سایت های اینترنتی، مراکز فروش متعددی وجود دارند که ضایعات موردنظر را با قیمت مناسب یا توافقی خریداری می نمایند. عموماً قیمت این محصولات به صورت کیلویی تعیین می‌ شود. اما قیمت پلاتین در نوع جدید، به صورت گرمی درنظر گرفته می‌ شود.

قیمت پلاتین پزشکی برای دیسک کمر

تنوع شکل ظاهری و اندازه های پلاتین پزشکی، علاوه بر تفاوت حجمی، تفاوت زیادی را برای قیمت محصول نیز به وجود می آورند. این مورد در هنگام مشاهده لیست قیمت پلاتین های مخصوص دیسک کمر، ساعد، نازک نی و درشت نی، ران پا و… درک می گردد.

دیسک کمر عارضه ای است که در اثر از بین رفتن کارکرد مهره های ستون فقرات انجام می گیرد. این مهره ها به صورت تکی با چند عددی دچار فرسایش یا شکستگی می‌ شوند. لذا برای برخورداری از شکل اولیه ستون فقرات، نیاز است مهره ها در نوع استاندارد کنار یکدیگر قرار بگیرند. مهره های پودر شده توسط پلاتین مهره که در سایز و اندازه مشخصی است، جایگزین می گردد. همچنین در صورت شکستگی، با استفاده از پیچ و پلاک پلاتینی، راستای ستون فقرات حفظ می‌ گردد و از لق زدگی دیسک ها جلوگیری می‌ شود. حال هر دو نوع پلاتین مخصوص دیسک کمر، در حجم و سایز مختلفی عرضه می‌ شوند. لذا قیمت آنان نیز با یکدیگر تفاوت خواهد داشت. عموماً پلاتین هایی که جایگزین مهره های دیسکی می‌ باشند، از نظر قیمت بسیار بالاتر هستند.

حال ممکن است با خارج سازی پلاتین های مختلف قرار گرفته روی ستون فقرات، پلاتین ها مورد فروش قرار بگیرند. با این حساب پلاتین دیسک کمر در نوع دست دوم به فروش می رسد که از قیمت مناسب تری برخوردار است. با درنظرگرفتن بودجه کم برای تهیه پلاتین دیسک کمر، باید از نوع دست دوم آن ها استفاده کرد. نوع دست دوم از نظر ساختاری و عملکردی باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد. در نظر داشته‌ باشید که قیمت کم برای نوع دست دوم پلاتین پزشکی، می‌ تواند ناشی از قصور در کاربرد و درجه‌ خلوص فلز پلاتین باشد.

توجه به کیفیت و درجه‌ خلوص فلز پلاتین، از موارد مهم خرید محصول می‌ باشد. همچنین در صورت نیاز، حتماً تست پلاتینی را انجام دهید. با انجام این تست، اطمینان از میزان خلوص پلاتین به کار رفته در محصول، بالا می رود.

مقالات بیشتر