کاربران گرامی لطفا توجه نمایید که پلاتین پزشکی و پلاتین عراقی کاملا بی ارزش می باشد. لطفا در مورد پلاتین پزشکی و عراقی تماس نگیرید!

قیمت پالادیوم

قیمت پالادیوم

اطلاع  از قیمت پالادیوم برای افرادی که در این کار سرمایه گذاری کردند، بسیار مهم است. پالادیوم یک فلز نرم سفید نقره ای است که بیشتر در تولید مبدل های کاتالیزوری برای اتومبیل های بنزینی، الکترونیک، دندانپزشکی، پزشکی، تصفیه هیدروژن، کاربردهای شیمیایی، تصفیه آب های زیرزمینی و جواهرات استفاده می شود. بزرگترین تولیدکنندگان پالادیوم روسیه و آفریقای جنوبی (70 تا 80 درصد تولید جهانی) و پس از آن ایالات متحده، کانادا و زیمبابوه هستند.

 

قیمت پالادیوم

معاملات آتی پالادیوم در بازار پلاتین و پالادیوم لندن و بازار بورس نیویورک در دسترس است. وزن کنتاکت استاندارد 100 اونس تروی است. فراوانی پالادیوم در پوسته زمین حدود 1 تا 10 قسمت در تریلیون تخمین زده می شود. این باعث می شود که یکی از ده عنصر کمیاب موجود در پوسته زمین باشد.

از طرف دیگر پالادیوم یکی از فراوان ترین فلزات گروه پلاتین است. پالادیوم بومی، اگرچه نادر است، اما آلیاژ شده با اندکی پلاتین و ایریدیوم در کلمبیا، در برزیل، در کوه‌های اورال، و در آفریقای جنوبی وجود دارد. اولین بار (1803) توسط شیمیدان و فیزیکدان انگلیسی ویلیام هاید ولاستون از پلاتین خام جدا شد.

او این عنصر را به افتخار سیارک تازه کشف شده پالاس نامگذاری کرد. پالادیوم همچنین با تعدادی سنگ معدن طلا، نقره، مس و نیکل همراه است. به طور کلی به صورت تجاری به عنوان یک محصول جانبی در پالایش سنگ معدن مس و نیکل تولید می شود.

 

قیمت پالادیوم

قیمت نقطه ای پالادیوم چقدر است؟

قیمت فلز پالادیوم نقطه ای قیمت فعلی است که شما برای یک اونس پالادیوم با توجه به قیمت بازار جهانی پرداخت می کنید. همچنین قیمت پالادیوم بر اساس عوامل متعددی که در هر روز در سراسر جهان اتفاق می‌افتد، از جمله رویدادهای جاری و سیاسی، شرایط بازار و چندین فاکتور عملکرد دیگر که به‌طور قابل‌توجهی بر خرید و فروش پالادیوم در هر روز تأثیر می‌گذارند، دائماً به‌روزرسانی می‌شود. با نمودارهای قیمت پالادیوم زنده APMEX، مشتریان هر زمان که تغییراتی در بازار فلزات گرانبها وجود داشته باشد، خواهند دانست.

 

کاربرد پالادیوم

پالادیوم دو کاربرد اصلی دارد: به عنوان کاتالیزور و در ساخت جواهرات و آلیاژهای تخصصی.

  • کاتالیزور ماده ای است که برای تسریع یا کند کردن یک واکنش شیمیایی بدون اینکه خود تغییری کند، استفاده می شود. کاتالیزورهای پالادیوم در تجزیه نفت برای تولید بنزین با کیفیت بالا و سایر محصولات استفاده می شود. همچنین در تولید برخی از مواد شیمیایی ضروری مانند اسید سولفوریک که در تولید کاغذ و پارچه استفاده می شود، کاربرد دارد. مبدل‌های کاتالیزوری که امروزه در خودروها استفاده می‌شوند ممکن است حاوی کاتالیزور پالادیوم باشند. مبدل کاتالیزوری وسیله ای است که به سیستم اگزوز خودرو اضافه می شود. این به سوخت مورد استفاده در خودرو کمک می کند تا با کارایی بیشتری بسوزد.
  • یک آلیاژ از مخلوط کردن دو یا چند فلز ذوب شده ساخته می شود. مخلوط جامد دارای خواصی متفاوت از خواص فلزات است. پالادیوم معمولاً با طلا، نقره و مس آلیاژ می شود. از این آلیاژها در محصولات مختلفی مانند بلبرینگ، فنر، چرخ های تعادل ساعت، ابزار جراحی، کنتاکت های الکتریکی و آینه های نجومی استفاده می شود. آلیاژهای پالادیوم نیز به طور گسترده در دندانپزشکی استفاده می شوند.

 

قیمت پالادیوم

نحوه سرمایه گذاری در پالادیوم

سرمایه گذاری در پالادیوم می تواند از طریق روش های مختلفی انجام شود. در اینجا چند مرحله برای سرمایه گذاری در پالادیوم وجود دارد:

خود را آموزش دهید

شناخت کاملی از بازار پالادیوم، روند قیمت آن و عواملی که بر ارزش آن تأثیر می‌گذارند، به دست آورید. با شرکت های استخراج پالادیوم، اخبار صنعت و دینامیک عرضه و تقاضا آشنا شوید.

در مورد روش سرمایه گذاری تصمیم بگیرید

پالادیوم را می توان از طریق چندین راه سرمایه گذاری کرد، از جمله مالکیت فیزیکی، صندوق های قابل معامله در بورس (ETF)، قراردادهای آتی و سهام شرکت های استخراج کننده پالادیوم. هر روشی مزایا و ملاحظات خاص خود را دارد.

پالادیوم فیزیکی

خرید پالادیوم فیزیکی شامل خرید شمش یا سکه است. برای اطمینان از اصالت و کیفیت، از نمایندگی های معتبر خرید کنید.

ETF های پالادیوم

ETF های پالادیوم وسایل سرمایه گذاری هستند که قیمت پالادیوم را دنبال می کنند. آنها راحتی، نقدینگی و سهولت تجارت را ارائه می دهند. درباره گزینه های مختلف ETF تحقیق کنید و یکی را انتخاب کنید که با اهداف سرمایه گذاری شما مطابقت دارد.

قراردادهای آتی

قراردادهای آتی پالادیوم به شما این امکان را می دهد که در مورد قیمت آتی پالادیوم حدس بزنید. این روش نیاز به سطح بالاتری از تخصص و درک معاملات آتی دارد.

سهام شرکت معدن

رویکرد دیگر سرمایه گذاری در سهام شرکت های معدنی پالادیوم است. شرکت های تحقیقاتی در استخراج پالادیوم فعالیت می کنند و وضعیت مالی، عملیات معدنی و چشم انداز رشد خود را ارزیابی می کنند.

 

قیمت پالادیوم

اهداف سرمایه گذاری را تعیین کنید

اهداف سرمایه گذاری خود را تعیین کنید، مانند رشد بلندمدت، سود کوتاه مدت، یا تنوع سبد. این به شکل گیری استراتژی سرمایه گذاری و تحمل ریسک شما کمک می کند.

یک بودجه تعیین کنید

تصمیم بگیرید که چقدر سرمایه می خواهید در پالادیوم سرمایه گذاری کنید. اطمینان حاصل کنید که مبلغی که تخصیص می دهید با وضعیت مالی کلی و تحمل ریسک شما مطابقت دارد.

افتتاح حساب سرمایه گذاری

بسته به روش سرمایه گذاری که انتخاب می کنید، در یک کارگزار یا موسسه مالی معتبر حساب باز کنید. اطمینان حاصل کنید که پلت فرم دسترسی به سرمایه گذاری های پالادیوم را فراهم می کند و سابقه خوبی دارد.

بازار را رصد کنید

از روندهای بازار پالادیوم، تغییرات قیمت و رویدادهای جهانی که بر عرضه و تقاضای فلز تأثیر می‌گذارند، به‌روز باشید. به طور منظم سرمایه گذاری خود را برای تصمیم گیری آگاهانه ارزیابی کنید.

تنوع را در نظر بگیرید

به طور کلی توصیه می شود برای مدیریت ریسک، سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید. بخشی از سرمایه گذاری خود را به دارایی های دیگر مانند سهام، اوراق قرضه یا فلزات گرانبها مانند طلا و نقره اختصاص دهید.

به دنبال مشاوره حرفه ای باشید

اگر تازه وارد سرمایه گذاری هستید یا در مورد تصمیمات سرمایه گذاری خود مطمئن نیستید، با یک مشاور مالی متخصص در کالاها یا فلزات گرانبها مشورت کنید. آنها می توانند بر اساس اهداف مالی و تحمل ریسک شما راهنمایی شخصی ارائه دهند.

به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در پالادیوم، مانند هر سرمایه گذاری، خطراتی را به همراه دارد. قیمت ها می توانند نوسان داشته باشند و شرایط بازار می تواند به سرعت تغییر کند. انجام تحقیقات کامل، مطلع ماندن و تصمیم گیری برای سرمایه گذاری بر اساس وضعیت مالی خود و تحمل ریسک ضروری است.

 

مقدار پالادیوم در مبدل کاتالیزوری چقدر است؟

مقدار فلز پالادیوم در مبدل کاتالیزوری به اندازه مبدل بستگی دارد که به نوع خودرو بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، دو تا هفت گرم پالادیوم در یک مبدل کاتالیزوری استفاده می شود.

مقالات بیشتر